Retur, bytte og reklamasjon

Etter du har foretatt en bestilling hos oss vil du motta en ordrebekreftelse på mail. Skulle den ikke dukke opp i innboksen sjekk gjerne spam/søppelmail. 

Når varen sendes ut fra vårt lager vil du motta en ny mail med sporingsinformasjon. Vi prøver å få ut bestillingene så fort som mulig. Leveringstid ligger på 2-10 dager, litt varierende ut ifra ordrestørrelse og bosted. Send oss gjerne en mail på kundeservice.simply@gmail.com skulle det være behov for rask levering, så sjekker vi opp muligheten. 

Alle våre bestillinger sendes via Bring - levert i postkassen. Er pakken for stor eller av høyere verdi vil den sendes som Servicepakke, og du får hentemelding på ditt nærmeste postkontor/post i butikk. Pakker sendes ut mandag-fredag. 

Pakker som ikke blir hentet innen fristen og blir sendt i retur til oss vil belastes med 180kr for fraktkostnaden. Benytter du deg av Klarna vil du selv stå ansvarlig for påløpte renter og gebyrer. Vi anbefaler derfor å hente pakken, og deretter sende den i retur for å slippe unødvendige kostnader.

Henting i butikk

Du kan bestille varer på nett og hente i våre butikker. Bestillingen må hentes innen 14 dager fra du får hentemail. Ombestemmer du deg eller får ikke hentet bestillingen vennligst send oss mail på kundeservice.simply@gmail.com innen fristen. Bestillinger som ikke blir hentet innen 14 dager vil bli kansellert.

Bytte

Ønsker du å bytte til en annen størrelse eller til en annen vare, er du hjertelig velkommen til å gjøre dette. Hvis du skal bytte vare:

- Bestill ny ønsket vare i nettbutikken

- Returner den gamle varen (se fremgangsmåte for retur nedenfor)

- Vi tilbakebetaler for produktet/ene, oppdaterer aktuell faktura

Retur

Målet vårt er at du skal bli fornøyd med produktene du kjøper hos oss, og at noen andre kan få gleden av dem. Vi har derfor 14 dagers returrett fra den dagen du mottar din bestilling. Hvis du ønsker å returnere noe vennligst følg returinnstruksene våre. Produktene skal returneres godt innpakket og i original emballasjen i ubrukt og salgbar stand. Ved retur av sko, er skoesken ikke godkjent som fraktemballasje. Den skal ikke teipes eller limes på. 

Ønsker du å benytte deg av vår returløsning vil du bli trukket 89kr i portokostnad. Vi anbefaler at du benytter deg av vår løsning eller av annen sporbar sending da vi ikke kan refundere bestillinger som ikke blir levert tilbake til vårt lager, og du som kunde står ansvarlig for at retur blir levert korrekt og innen fristen.

For å utføre en retur gjør du følgende:

- Fyll ut returskjema som kom med sendingen, og legg i pakken

- Gå inn på  https://www.posten.no/retur/?q=10039993778

- Skriv inn din adresse

- Skriv ditt ordrenr under referanse

- Trykk så på “Lag returetikett”

- Skriv så ut returetikett

Denne filen må skrives ut og klistres på pakken du skal sende til oss. Denne leveres på nærmeste post-i-butikk eller postkontor, men kan også legges i en rød, offentlig postkasse om du får plass. Merk at returen leveres til Posten/Bring, IKKE PostNord/MyPack.

Returer kan også leveres inn i en av våre fysiske butikker.

Ønsker du å benytte deg av en annen løsning skal returer sendes til nettbutikken vår, som har adresse: Simply Fashion, Tastatunet 1, 4027 Stavanger, på eget ansvar. 

NB! Vi gjør oppmerksom på at angreretten ikke gjelder varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Strømpebukser, undertøy/badetøy, solbriller o.l kan dermed ikke returneres/byttes. 

Spørsmål? Vennligst ta kontakt med kundeservice på kundeservice.simply@gmail.com

Reklamasjon

Er det noe galt med produktet du har mottatt eller et produkt du har hatt en stund? Send oss en mail til kundeservice.simply@gmail.com med ordrenummer, full beskrivelse av feilen og bilder. Vi vil da sjekke opp i saken og hjelpe med å finne en løsning. 

Du har 2 års reklamasjonsrett fra du mottok varen. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil.